نسل جدید مراکز خدمات برای فولاد سازان کوره های قوسی - √دنیـــــــای متـــــــــــالورژی فقـــــــط از ایـــــــنجا
به "با سابقه ترين و محبوب ترين وبلاگ متالورژي در ايران" خوش آمديد

نسل جدید مراکز خدمات برای فولاد سازان   کوره های قوسی

 

...

 

 

 

 

 

 

امروزه فولاد سازان برای باقی ماندن دررقابت بازار های فولاد باید به طور مستمر برای بهبود بهره وری ، کاهش هزینه های تبدیل ، دستیابی به تجهیزات صنعتی مقبول و رسیدن به ثبات در کارایی تولیداتشان تلاش کنند. این امر با توجه به تداوم به روزرسانی تجهیزات با    پشتیبانی مراکز خدمات خارجی و مقایسه کارایی خود با بهترین شیوه های دنیا  می تواند محقق گردد.

اکثر فولادسازان در حال تقویت بهره وری و کاهش تعداد پرسنل کاری خود می باشند در حال حاضر بهترین کارخانه های کوره های قوسی دارای بهره وری  بالای 2700 تن هر نفر در سال) . هدف تولید کم ،تلاش برای تولید محصولات خاص ، تضمین کیفیت و کاهش هزینه ها از طریق ایجاد مراکز خدماتی خارجی برای تعمیرات ، قطعات یدکی ، بازرسی ها ، مطالعات ، همکاری های فنی و مراقبت ، آموزش و ارتقاء فنی را ضرورت بخشیده است.

در حالی که بیش از یک دهه از عمر فعالیت های کارخانه های نمونه ی جدید متالورژی نمی گذرد کماکان نیاز به استمرار در توسعه ی تکنولوژی ، تجهیزات ، فرآیندها و سیستم ها احساس می شود و این پیشرفت ها با به کارگیری  متخصصان خارجی مراکز خدماتی محقق خواهد شد.

شرکت " تکنولوژهای  فلزی فوست آلپین زیمنس " به عنوان یکی از سازندگان مراکز  خدماتی خارجی از پیشنهادات زیادی در خصوص ساخت سفارشاتی برای ارائه ی راه کارهای فنی و خدمات مناسب در شرایط نا مطلوب کاری در فولادسازی الکتریکی، از قبیل راه کارهایی برای دستیابی به کلیه ی تجهیزات کارخانه  با بالا ترین کارایی  در طی طول عمرشان را دریافت کرده است. تمامی بخش های تأمین شده ، سیستم ها و خدمات برای حداکثر استحکام، سهولت دسترسی و کاهش تعمیر و نگهداری و افزایش سرمایه ای به عنوان یکی از راه های بهبود راندمان کارخانه ، طراحی شده اند.

رویکرد خدمات جدید

بعد از خریداری شرکت فوست آلپاین در سال 2005 ،فعالیت تجاری شرکت             " تکنولوژهای  فلزی فوست آلپین زیمنس " که دارای بیش از 7500 کارمند می باشد و پروژه هایی در بیش از 50 کشوره در دست  بازسازی دارد . فعالیت اصلی گذشته این دو شرکت آهن و فولادسازی ، نورد و پردازش ادغام شده و با فعالیت های تجاری معدنی تکمیل شده است. به طور مثال  شرکت زیمنس فوست آلپین چشم انداز کاملی از ملزومات و خدمات ارائه شده برای استخراج مواد خام برای تولید آهن و فولاد و پردازش آن ها تهیه کرده است. در این زمان بود که این مرکز خدمات  تجاری ، اعتبار زیادی بدست آورد. شرکت زیمنس فوست آلپین عقیده دارد که در آمد حاصل از ساخت کارخانه های جدید در ده سال آینده تنها بالغ بر یک سوم کل فعالیت تجاری و نوسازی کارخانه های موجود خواهند شد که از اهمیت روز افزونی برخوردار هستند.

شبکه ی جهانی زیمنس از طریق شرکت های بومی خود (RCs) چنین خدماتی را از مکان های نزدیکی به مشتریانش ارائه می دهد .

از این رو شرکت زیمنس فوست آلپین در کشور آلمان نه تنها به عنوان مرکزی شایسته در صنعت فولادسازی قوس الکتریک ، بلکه به عنوان یک قرارگاه جهانی و شرکتی بین المللی، پیش گام در زمینه ی سرمایه گذاری در فولادسازی قوس الکتریک ، متالورژی ثانویه و ارائه ی خدمات برای فولاد سازی   کوره های قوسی  مطرح می باشد .

شرکت های منطقه ای همواره ارتباط تنگاتنگی با مشتریان خود داشته اند ( از طریق شرکت زیمنس فوست آلپین )   که این امر موجب تسریع پاسخگویی در تأمین خدمات مناسب برای کلیه ی کارهای عملیاتی ، تعمیر و نگهداری و وظایف خدماتی می شود. برای واکنش در برابر رشد    پیچیده ی کارخانه های فولادسازی الکتریکی که مجبور به پاسخگویی به نیازهای بسیار خاص مکانیکی ، الکتریکی ، اتوماسیون و تکنولوژیکی بوده ونیز باید هرگونه محدودیت های خاص در رابطه با فرآیندهای متالورژیکی و محیطی را مورد توجه قرار دهند ،نیازمند به مداخله ی کارشناسان مناسب و کارآزموده در زمینه ی فولادسازی می باشد. از این رو بررسی ها یا درخواست های جدید برای مداخلات در سایت می تواند توسط متخصصین فنی و مهندسین مورد بررسی قرار گیرد تا امکان ارائه ی  راهکاری مناسب در کوتاه ترین زمان ممکن به وجود آید ، مرحله ی بعد ، به کارگیری آن ها برای اجرای راهکارهای ارئه شده در سایت می باشد.

این مراکز خدماتی غیر متمرکز از طریق مراکز اصلی ومراکز خدمات معدنی و فلزات  شرکت زیمنس فوست آلپین تقویت و حمایت می شوند. در خواست هایی برای نظارت در سایت مطرح می شود که از طریق تکنسین ها و مهندسین شرکت مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و در کوتاه ترین فرصت راهکار مورد نظر مطرح و در سایت اجرا می گردد.

شرکت فوست آلپین زیمنس از طریق مراکز خدماتی غیر متمرکز خود خدمات لازم و کامل  را به مشتریان ارائه می دهد.

نزدیکی به مشتریان از طریق این مراکز منطقه ای امکان تماس و برقراری ارتباط بهتر بدون مشکلات زبانی و وقفه ی زمانی به وجود می آورد. بنابراین مشکلات بهتر درک خواهند شد و به راحتی با راه کارهای عاجل شامل حمایت و مساعدت مناسب در طی تمامی مراحل آماده سازی یا اجرای پروژه ، حل می شوند. بعد از راه اندازی کارخانه ارائه ی خدمات دوستانه ی بلند مدت به مشتریان ، می تواند یک هماهنگی خاص تکنولوژیکی ، مکانیکی ، الکتریکی و اتوماسیون را برای ارائه ی خدمات وسیع ، تاپایان کل طول عمر تجهیزات کارخانه را که توسط شرکت زیمنس فوست آلپین یا رقبای آن نصب شده به وجود آورد.

 شرکت زیمنس فوست آلپین آلمان به دلیل نوآوری در طراحی کارخانه برای فولاد سازان   کوره های قوسی  اعتبار خاصی پیدا کرده است . همچنین این نوآوری آن دسته از خدمات که پکیج های وسیعی را برای کل طول عمر  تأسیسات متالورژیکی ارائه می کنند ، شامل می شود. بهبود قابل ملاحظه ی کارخانه، افزایش کارایی و راندمان می تواند با به کارگیری برنامه های مستمر بودجه ای نسبتاً کم و انجام سرمایه گذاری منطقی، محقق گردد. شرکت زیمنس فوست آلپین دارای شایستگی و مهارت از نظرارائه ی توانایی های نرم افزاری ،تجهیزات سخت افزاری و تکنولوژی های پیشرفته می باشد .

نسل جدید نرم افزار

شرکت زیمنس فوست آلپین شایستگی و مهارت خاصی در طول کلیه ی پروژه های پیوسته ی هدفمند از اولین مذاکرات با مشتریان تا تهیه ی ملزومات جامع برای نصب تأسیسات متالورژیکی کامل  با کلیه ی فن آوری های جنبی را دارد.

مهمترین شایستگی ها موجود برای موفقیت در اجرای پروژه ها از قرار زیر می باشند :

-     طراحی و مهندسی تجهیزات متالورژیکی

-     ساخت و تولید در کارگاه های شرکت زیمنس

-     در اختیار قرار دادن کارشناسان خبره ی نصب و نظارت

-     مهارت در روند تست های کارخانه ، تست سرد ، تست های اجرایی و گرم

-     مهارت های متالورژیکی ، مکانیکی ، الکتریکی و اتوماسیون برای آغاز بهره برداری

-     آموزش ( در خارج و محل کار )

-     همکاری های فنی برای تنظیم دقیق و بهینه سازی فرآیند

از این رو شرکت زیمنس فوست آلپین در جایگاه تأمین کننده ی گستره ی وسیعی ازخدمات نرم افزاری قرار دارد که می توانددر فعالیت ها، پژوهش ها  ، بازرسی ها و مطالعات خلاصه شود.

پژوهش ها در محل کار و بازرسی از تجهیزات نورد می تواند شامل طرح پیشنهادی در رابطه با ارائه ی راهکاری برای دستیابی فولاد سازان به  استاندارد ها ، اهداف و بهبود کارایی آنها باشد.

· گروه خدماتی شرکت قادر به ارزیابی اجرای کارها و تشخیص موارد زیر می باشد  :

-     شرایط تجهیزات موجود: ( به عنوان مثال سیستم خنک کننده ی آبی ، بازو های هادی جریان ، سیستم های جریان بالا ، هادی های غلطکی ، بلبرینگ های غلطکی، تنظیم کننده های هیدرولیک ، تنظیم کننده های مصرف الکترود ، قابلیت اطمینان تجهیزات و شرایط نگهداری و غیره )

-     عملیات استاندارد حقیقی : (به عنوان مثال تعریف شامل روش حقیقی عملیات و روش بهبود آتی با تمرکز خاص بر  طول مدت سیکل و  راه اندازی با منابع انرژی های الکتریکی و شیمیایی و بررسی قطع انرژی و شناسایی دلایل تأخیرات، پروسه های متالورژیکی و غیره می باشد)

-     عملکرد موجود کارخانه : ( به عنوان مثال آنالیزاعداد و ضرایب عملکرد کارخانه ، اندازه گیری ها، به کارگیری کامل انرژی های الکتریکی و شیمیایی ،ثبات و پایداری عملیات و غیره)

 · گروه خدماتی شرکت زیمنس فوست آلپین قادر است از طریق گفتگو با مشتریان ، مشکلات را شناسایی کرده و به ارائه ی راه حل بپردازد.

-     بازرسی در سایت : (به عنوان مثال برای مشکلات خاص که در طی توقف هفتگی یا سالیانه تجهیزات، برطرف خواهند شد)

-     ردیابی اشکالات در کار : (به عنوان مثال رفع عوامل تأخیر، زمان انتظار ، طولانی شدن زمان عملیات ، سیستم خنک کننده ، کنترل درخواست برق و غیره )

-     با بررسی و آنالیز عملیات روزمره : ( به عنوان مثال طولانی شدن عملیات ، میزان مصرف بسیار بالا ، تأخیرات و غیره )

· گروه خدماتی شرکت زیمنس فوست آلپین می تواند با بررسی و پیشنهاد راه کارهایی به اهداف زیر دست یابد :

- استاندارد های جدید : ( به عنوان مثال در طی مطالعات برای گسترش و پیشنهاد اقدامات کوتاه مدت برای سرمایه گذاری و بهینه سازی  که نیازمند به سرمایه گذاری بیشتری نباشد ، و در میان مدت اقداماتی با سرمایه گذاری کم و در بلند مدت اقداماتی برای دستیابی به حداکثر ظرفیت های  تولید با سرمایه گذاری های بیشتر)

- اهداف جدید: ( به عنوان مثال در طی مطالعات امکان سنجی که  می تواند اهداف را با توجه به شناخت پتانسیل پیشرفت به طور مشترک بررسی نموده و نقاط ضعف و طرح های آینده برای کارخانه را تعیین کند ، تا به اهداف جدید با مقایسه ی استاندارد ها دست یابد )

- کارایی بالاتر : ( به عنوان مثال با بررسی مهندسی مجدد برای یک طرح ساده و درست ، مطالعات جانمایی یا تحقیقات متالورژیکی و کاهش  قیمت ها و دستیابی به ثبات بهتر ).

آموزش و مساعدت های فنی

تمرکز اصلی در زمینه ی آموزش و همکاری های فنی در راستای هر گونه اهداف جدید می باشد که بعد از بهره برداری کارخانه آغاز می شود ، ارائه اطلاعات فنی در خصوص     مبادله ی دانش و فنون ، پشتیبانی اجرای استانداردهای عملیاتی جدید ، تجهیزات جدید و یا آموزش شغلی در محل سایت برای رسیدن به آمادگی بالای کارخانه و دستیابی به ثبات در عملکرد تولید می باشد.

برخی از همکار های فنی و جلسات آموزشی در محل سایت برای مشتریان به دلیل هماهنگی با اهداف اصلاح شده ، کنترل آن ها و ایجاد هماهنکی بین عملکرد تکنولوژی های جدید و دانش فنی ضروری خواهد بود.

وظایف گروه ها

در حقیقت در طی مراحل بررسی در محل سایت تیم کارشناسی از طریق بحث ، مشاهده و ارزیابی انجام شده و با استفاده از کلیه ی اطلاعات بدست آمده و ایجاد پایگاه های اطلاعاتی کنونی تغیرات لازم را انجام می دهند.

ارائه ی آموزش های بهره برداری و نگهداری در کارخانه های دیگر به صورت " عملی" صورت می پذیرد. به همین منظور برای آموزش از تجهیزات کارگاهی مشتریان شرکت زیمنس فوست آلپین  استفاده می کند که دارای استاندارد های پذیرفته شده ی جهانی می باشد.

برای افزایش خدمات نظری و عملی ، آموزش توسط تیم آموزشی شرکت زیمنس و پرسنل خارجی کارخانه ی مربوطه اجرا خواهد شد. کارآموزان آموزش های تئوری وکاربردی را در مکان آموزش در کنار تیم نگه داری و تولید در یافت می گنند.

آموزش در محل سایت و ارائه ی خدمات به مشتریان کارخانه .

همکاری و آموزش به وسیله ی سازنده ی کارخانه ارائه می شود که شامل بهترین روش های کاری و راهنمایی های مستمر  با هدف اجتناب از هرگونه اشتباهات جدی اساسی و به کارگیری  روشهای مطلوب بهره برداری و نگهداری می باشد.

هر مرحله ی پیشبرد کاری به وسیله ی توصیه ها و پیشنهادات محاسبه شده برای تعیین استاندارد ها(ارقام اصلی) برای پیشرفت کارخانه مشخص می شود . اضافه بر آن مهمترین مصارف و ارقام عملیاتی به همکار فنی در هر مرحله گزارش خواهد شد.

به عنوان مثال ارقام گزارش شده به شرح زیر می باشند :

تن بر ساعت ، کیلو وات ساعت بر تن، زمان تخلیه ، زمان روشن کردن برق ، زمان خاموش کردن برق ، زمان آماده سازی ، زمان تأخیر ،افت تولید ، مشخصات ذوب خروجی ،تن بر نفر در سال ، ساعات آموزش بر نفر در سال و غیره.

به عنوان مثال این ارقام کلیدی اصلی به صورت سیر تکامل تولید ،مصرف انرژی الکتریکی در هر تن تولید محصول مرغوب و تولید در ساعت نشان داده خواهند شد.

 زمان تخلیه  یکی از اندازه های کلیدی خاص برای کارایی تولیدات کارخانه ی ذوب ریزی می باشد .تکامل روش های عملیاتی ، استانداردهای عملیاتی ، نگهداری از تجهیزات ، مدیریت قطعات یدکی و کنترل روی کیفیت محصولات مهمترین عوامل برای تضمین موفقیت در ارتقاء می باشند. همکاری ها در محل کارخانه شامل موارد زیر می باشد :

-                   ارائه ی خدمات بهره برداری در کارخانه : ( به عنوان مثال در حوزه ی   کوره های قوسی  ، پاتیل کوره ، متالورژی ثانویه و غیره )

-                   ارائه ی خدمات نگهداری در محل کارخانه : ( به عنوان مثال در حوزه های مکانیکی ، هیدرولیکی ، الکتریکی ، اتوماسیون و غیره )

-                   ارائه ی خدمات فنی در طی راه اندازی  : فاصله زمانی معیین بین هر مرحله آموزش در محل کارخانه و ارائه ی خدمات فنی که برای  مشتریان جهت تعیین اهداف جدید کنترل  این اهداف و تطابق با دانش و فناوری جدید ضروری    می باشد. ( به عنوان مثال در طی زمان نصب تجهیزات جدید رسیدن به کارایی مورد انتظار و توانایی این امر برای دستیابی با بیشترین سرعت ممکن و با بهره برداری مستمر)

-                   ارائه ی خدمات نصب وراه اندازی .

 اجرای کارهای خاص در طول مدت زمان توقف و غلبه بر اوج زمان بار کاری و ارائه ی خدمات کارشناسی خاص مورد لزوم ، شرکت زیمنس فوست آلپین در جایگاه تأمین کننده ی خدمات در طی مدت زمان زیر می باشد :

-                   شیفت های نگهداری هفتگی :( با هدف کنترل شرایط واقعی تجهیزات ، بهبود شیفت توقف کاری ، مشاوره و تأمین پشتیبانی ، تعیین برنامه های عملی کارخانه ، اهداف ، دستیابی به پیشرفت ها و جایگزینی ستون راهنما برای حداکثر کاهش توقف کارخانه  ی در حال بهره برداری )

-                  توقف سالیانه : با این هدف که این همکاری چگونگی تدارک ، اجرا ، ارزیابی و ثبت سوابق توقف و مبادلات کارشناسی برای چگونگی تعمیر و جایگزینی را شرح    دهد. ( به عنوان مثال به عهده گرفتن توقف کامل تابستانی و ارائه ی کارهای مکانیکی ، الکتریکی و خدماتی)

در راستای ضرورت پیشرفت برای فولادسازان و استمرار بهبود کارایی برای باقی ماندن در صحنه ی رقابت ، شرکت " تکنولوژهای  فلزی فوست آلپین زیمنس " برای پاسخکویی با سرعت بیشتر و مؤثر تر به نیاز مشتریانش در بهبود بهره وری وکاهش هزینه های تبدیل ، سازماندهی مجدد ی برای خدمات پشتیبانی منطقه ای  خود  انجام داده است.



ارسال توسط محسن حیدری
آخرين مطالب
کارت اعتباری ویزا

کتاب کسب درآمد از اینترنت در ۷ روز

آدرس مجازی خارجی برای گوگل ادسنس